Založ si blog

Som psychoakrobat!

Viete, kto je to psychoakrobat? To som ja.

 

Psychoakrobat je vlastne na prvý pohľad normálny človek. Keď ho stretnete na ulici, usmeje sa na vás, podrží dvere mamičke s kočíkom, v autobuse uvoľní svoje miesto staršej osobe, za každú láskavosť ľuďom poďakuje a pri lúčení popraje každému pekný zvyšok dňa. Vystupuje pokojne, s nadhľadom… jeho vonkajšie prejavy však často nekorešpondujú s tým, čo sa deje v jeho hlave. To si však bežní ľudia často nevšimnú.

 

Psychoakrobati si prechádzajú niekedy lepším, niekedy horším obdobím. Posilnení mániou stíhajú všetko, čo behom mesiacov plných depresie zameškali. Rady spievajú a hrajú. Hudba je pre nich veľmi podstatná. A vlastne aj písanie textov piesní, občas nejaké krátke zamyslenie sa, ktoré niekedy aj uverejnia (napríklad na nejakom blogu 😊 ). Majú rady ručné práce, rady háčkujú. Rady kreslia. Rady čítajú knihy. Rady sa učia nové veci. Rady pomáhajú druhým a začleňujú sa do dobrovoľníckej činnosti. Okrem toho sa bežne starajú o domácnosť, dieťa, manžela. A študujú… a … áno, už tu chýba len cvičenie. Aj napriek tomu, že cvičenie je fyzicky náročné a pri týchto všetkých činnostiach je takmer nemožné všetko stíhať, pustili sa aj do tejto aktivity.

 

Vládzu. Ľudia, ktorí žijú v ich okolí sa tešia a hovoria si, aké je skvelé, že sa majú dobre a akí sú šťastní, že vykonávajú všetky tieto činnosti. Ale POZOR! V skutočnosti to v ich psychike funguje inak.

 

Čo robí človek, keď chce skryť svoje slabosti? Zamaskuje sa za všetky tieto činnosti. Ľudia si potom všímajú výkon a nie to, čo v skutočnosti prežívajú. Nepýtajú sa, či im je dobre, či im je zle, zaujímajú sa o to, ako im ide hra na klavíri, aké výsledky dosiahli v škole, ako im ide cvičenie a chudnutie.

Vo vnútri sa deje presne to, čo robia navonok – utekajú od jednej myšlienky k druhej. Navonok to divné nie je – sú predsa multi, preto robia viac vecí naraz. No ich psychika často vykazuje spúšť. Presne tak, ako behajú na páse v posilňovni, behajú vo svojom vnútri od jednej myšlienky k druhej. A presne tak, ako akrobat dokáže meniť svoje polohy, ony dokážu meniť svoje psychické polohy (narozdiel od akrobata trošku nemotornejšie).

 

Za každou ich činnosťou sa skrýva pocit… Keď hrajú, nepočujú prosebné výkriky ich duše. Keď pomáhajú druhým, myslia si, že jedného dňa dokážu pomôcť aj samy sebe. Keď behajú a cvičia, dosahujú ciele a veria, že jedného dňa dosiahnu ciele aj vrámci svojej psychiky. Veria, že keď ich telo bude vyzerať lepšie, bude lepšia aj ich duša a ľudia v ich okolí  ich budú mať radšej.

 

To, čo robím navonok, má predsa len niečo spoločné s tým, čo sa odohráva v mojom vnútri. A to je motivácia NIKDY sa nevzdať. Som akrobatom v rôznych zmysloch.  Môj život je ako hojdačka – raz som hore, raz som dolu a dokáže sa to meniť veľmi rýchlo. Dokážem ľahko meniť nálady, padať z výšky a vzápätí opäť stúpať nahor.

 

Snažím sa byť lepším človekom, pracujem na sebe vo všetkých oblastiach. Pretože aj psychoakrobat môže byť raz zdravým človekom! 😊

Návrat

15.12.2019

Takmer po pol roku som sa plná odhodlania vrátila k písaniu článkov na tomto blogu…plná odhodlania ukázať, že aj človek, ktorý si prechádza psychickými ochoreniami, má svoju hodnotu. Možno sa pýtate, prečo som dostala chuť znova otvoriť túto tému… Vysvetlenie je jednoduché – keď si do vyhliadavača zadáte pojem sebapoškodzovanie, zistíte, že táto téma [...]

Diagnóza uzavreté oddelenie

31.05.2019

Sedím na studenej chodbe. Väčšia zima mi asi ešte nikdy nebola. Cítim sa strašne, najradšej by som si ľahla pod perinu a spala. Ešte včera som mala dobrý deň. Ležala som na otvorenom oddelení, kde som mala mobilný telefón a všetky svoje osobné veci. Aj svoju mikinu- čo by som za ňu v tejto chvíli dala! Bavila som sa s mojou spolubývajúcou Lenkou, ktorá mala anorexiu a [...]

Útržky z ECT

30.05.2019

„Vzhľadom na vašu diagnózu a na fakt, že vám nepomáhajú takmer žiadne lieky, začíname uvažovať nad ECT. Mali by sme to skúsiť, mohlo by vám to pomôcť,“ povedala primárka oddelenia. Moja prvá myšlienka hneď patrila filmu Prelet nad kukučím hniezdom ( 😀 ) a tak som sa na ňu zahľadela zhrozeným pohľadom. Primárka asi zbadala moje obavy: „Nie je to [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 9463x
Priemerná čítanosť článkov: 1893x

Autor blogu

Kategórie